Aylık arşiv Mart 2014

Total Kalça Protezi

kalça protezi

Kalça protezi genel olarak 3 gereksinim durumunda uygulanır:

1. Kalça kireçlenmesi: Kalçadaki kireçlenmeye bağlı rahatsızlıklarınız hayat standartınızı istemediğiniz kadar düşürdüyse kalça protezi zamanınız geldi demektir. Buradan anlaşılacağı gibi ameliyat zamanlamasına doktor değil hasta karar verir.

2. Kalça kırıkları: Kalçanın boyun çevresi kırıklarının bir kısmı kaynama özelliğine sahip değildir. Bu nedenle kırık parçanın ameliyatla çıkarılması ve kalça fonksiyonlarının devamı için kalça protezi yapımı gerekir.

—3. Avaskuler nekroz: Avaskuler nekroz ya da kısaltılmış adıyla (AVN) kalça ekleminin baş kısmını besleyen damar yapının bir kısmının fonksiyonunu kaybederek başın canlı bölümünün ölmesi ve sonrasında buranın çökmesidir.

Kalça protezi ameliyatı sonrası fizik tedaviye ise aynı gün başlanmalıdır. Tedavinin erken başlaması ameliyatın en iyi sonuç verebilmesi için olmazsa olmazdır. Ameliyattan sonra erken post-op, post-operatif  ve ev programı şeklinde devam eder. Detaylı bilgi için mutlaka fizyoterapistinize danışın.

Hemipleji nedir?

Hemipleji serebral dolaşımda ki patolojik değişimler sonucu gelişen ve vücudun bir yarısında nöromusküler fonksiyon kaybı ile karakterize, halk arasında “inme” olarak tabir edilen bir vasküler bozukluktur.

Hemipleji tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyon programı uygulaması şarttır. Fizyoterapist’in yapacağı değerlendirme sonucu hastanın seviyesi belirlenir ve hangi tedavi yönetiminin seçileceğine karar verilir. Konvansiyonel yöntemin yanı sıra Brunstorm, Bobath, PNF ve Johnstone hemipleji tedavisinde fizyoterapistler tarafından sıklıkla kullanılan nörofizyolojik yaklaşımlardır.

Sırt Ağrısı

Scapula kemiği çevresinde fibrozit (kulunç) oluşumu kürek kemiği çevresinde ağrıya neden olur.Bu toksit birikimi kronik ağrıya neden olur ve kronik sırt ağrısına neden olur.Çözümü ise basittir.Kuru iğneleme ile 3-4seans içinde hem fibrozitlerden hemde ağrınızdan tamamen kurtulmak mümkün.İlk seans sonunda ağrınızdan neredeyse tamamen kurtulabilirsiniz detaylı bilgi için fizyoterapistinize danışın.